קריאה לרבנים: לדבר השבת על המאבק בבעיית ההתבוללות

עשרות רבני יישובים, קהילות וראשי מוסדות בציונות הדתית, קיבלו בימים האחרונים מכתב בו הם מתבקשים לעסוק במהלך השבת הקרובה בנושא המלחמה בהתבוללות. הרבנים התבקשו לקחת חלק מיוזמת ארגון להב"ה להפוך את שבת וישלח לשבת העולמית למאבק במניעת תופעת ההתבוללות.

במכתב מסביר יו"ר ארגון להב"ה, בנצי גופשטיין, את הסיבות שהובילו ליוזמה. לדבריו של גופשטיין, "בשבת הקרובה, פרשת וישלח, נקרא בעז"ה בבתי הכנסת על מעשה שכם בדינה, המעשה הראשון שבו גוי מפתה ומנצל בת מעם ישראל ולפגוע בה. בעקבות כך, אנו בארגון להב"ה קוראים ומבקשים להכריז על השבת הזאת כשבת העולמית למאבק בהתבוללות".

בארגון להב"ה פנו לרבנים וביקשו מהם לעסוק במהלך השבת בנושא ההתבוללות ובחומרתו וכן לעלות בפני הציבור את הבעיה, שמפילה ברשתה מאות בנות יהודיות מידי שנה. "הקריאות והבקשות אשר מגיעות מידי יום לחמ"ל של ארגון להב"ה מגיעות מכל הציבורים ומכל סוגי האוכלוסיות. זה לא משנה אם מדובר במשפחה סרוגה, חרדית או חילונית. זה לא משנה אם מדובר במשפחה חלשה באוכלוסייה או במשפחה טובה ואיכותית. לצערנו ההתבוללות פוגעת בכולם ולא מפספסת שום ציבור או סוג אוכלוסייה כלשהי" מסבירים ארגון להב"ה במכתבם.

עוד נכתב במכתב כי "במשך 2,000 שנות גלות נשמר עם ישראל מלהתערבב עם אומות העולם. בכל מקום בעולם נלחמו על מנת לשמור על הגחלת היהודית ועל כך שהיהדות תימשך מדור לדור. גם עכשיו, שזכינו לחזור לארץ אבותינו, עלינו להמשיך ולהיאבק על מנת שההתבוללות לא תמשיך לחורר את העם היהודי ולפגוע בו. לא חזרנו לנחלתנו בכדי להתערבב עם אומות העולם, או ח"ו של עם אויבינו, אלא בשביל להקים כאן אומה קדושה וטהורה".

בסוף המכתב מפצירים שוב בארגון להב"ה לדבר על הנושא החשוב הזה ולעזור להם להעלות את המודעות שלו. "אסור לנו לעמוד מנגד כי התופעה הזאת לצערנו רק מתרחבת ופוגעת בעוד בנות ונערות יקרות" נכתב בסוף המכתב.

בארגון להב"ה מציינים כי בעבר כבר נעשה ניסיון לעשות שבת כזאת והיא זכתה להיענות רבה, וכך הם מקווים שיהיה גם השנה ובשנים הבאות. כמו כן, בלהב"ה מספרים כי לקראת חג החנוכה מתכוונים בארגון להוציא עלון מיוחד בשם "הבנות שלנו קודש הן ואין לנו רשות להתייאש מהן". בעלון יהיו סיפורים מהפעילות של להב"ה, תמיכה של רבנים וכן הצצה לחמ"ל של הארגון ולפניות הרבות שמגיעות אליו.

כתבות אחרונות
ימנים בטוויטר
Twitter feed is not available at the moment.
הבהרה בעניין זכויות יוצרים

אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים.
השימוש ביצירות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר נעשה לפי סעיף 27א ל"חוק זכויות יוצרים"
אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו, יש לפנות אלינו באמצעות הדוא"ל: ‏‪[email protected]‬‏

תגובות

✎ תגובה באתר

Subscribe
Notify of
1 תגובה
Oldest
Newest
Inline Feedbacks
View all comments
הרב מאזוז בשיעורו השבועי: צריך לפעול נגד ההתבוללות - ימנים
4 years ago

[…] כי בארגון להב"ה, אחד הארגונים שהזכיר הרב מאזוז, הכריזו על השבת האחרונה כשבת למאבק בהתבוללות. במהלך השבוע שעבר פנו בארגון […]

✎ תגובה באמצעות פייסבוק