פרופסור גרוטו מבהיר: "כרגע הקהל לא ישוב למגרשים"

ההצהרה של שר הבריאות הנכנס, יולי אדלשטיין, ששידרה אופטימיות לגבי החזרת הקהל למשחקי ליגת העל (כתגובה למכתב ששלח אליו יו"ר שדולת הספורט, ח"כ יואל רזבוזוב) עדיין רחוקה מלהתממש. בשיחות עם גורמים מקצועיים במשרד הבריאות ובעלי מועדונים שקיבלו לאחרונה עדכונים בנושא, נראה כי עוד יש זמן למהלך כזה, וכלל לא ברור אם ייצא לפועל עוד העונה.

בפגישה שנערכה בין שר הבריאות אדלשטיין לשר התרבות והספורט הנכנס, חילי טרופר, הועלו אפשרויות הקלה נוספות בספורט. אדלשטיין הגיב אתמול במכתב לח"כ רזבוזוב, שביקש החזרת אוהדים ליציעים עוד העונה: "בהתאם לעמדות גורמי המקצוע, הנחיתי את משרדי לבצע הקלות בתחומים שונים, נוכח הירידה בתחלואת הקורונה. גם נושא החזרת הקהל במגרשים ייבדק בהתאם לעמדת גורמי המקצוע".

אלא שהגורמים המקצועיים במשרד הבריאות ממש לא יכולים להתחייב על כך. "אני לא יכול להתחייב שהקהל יחזור העונה", הסביר המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור איתמר גרוטו. "אנחנו צריכים לקבל מודלים מאירופה, בדיוק כמו שקיבלנו מודלים בנוגע להחזרת הליגה. יש פה כמה בעיות, ההתגודדות הצפויה בשערי האצטדיון וגם הפרה ברורה שתהיה בנוגע למרחק. אני לא מכיר אוהדים שבשער של הקבוצה שלהם ישמרו על המרחק, ולכן נעשה הערכות מצב בהמשך. כרגע זה לא יכול לצאת לפועל".

המינהלת כבר העבירה תוכניות ראשוניות לאפשרות של השבת הקהל למשרד הבריאות, שבין היתר כוללות הקפדה על מרחק של שני כיסאות בין האוהדים והכנסת שליש מתכולת האצטדיון בלבד, אולם פרופסור גרוטו שמר שוב על זהירות: "ביקשתי להכין תוכניות כדי שיהיו אצלנו, אין כרגע התקדמות בנושא. כרגע הקהל לא ישוב למגרשים".

בעלי בית"ר ירושלים, משה חוגג, השלים למעשה עם העבודה שלא יהיה קהל ביציעים העונה. "על פי מה שאמרו לי לא יהיה קהל העונה בוודאות, ייתכן מאוד שגם את העונה הבאה נפתח עם יציעים ריקים", הסביר חוגג, שהפך לאחד המנהיגים בקרב הבעלים בנוגע למאבק בהשלכות הקורונה.

מי שגם מנסה להוביל מהלך היא הפועל ת"א ששלחה מכתב להתאחדות לכדורגל שתתיר כניסת קהל למשחק חצי גמר הגביע מול מכבי פ"ת. "עולה החשש כי במידה ולא תתאפשר כניסת קהל במעמד זה, אליו לא העפלנו מזה כ-8 שנים, תהיה התקהלות גדולה יותר מחוץ לאצטדיון בתניה – סיטואציה שכל הגורמים רוצים כמובן להימנע ממנה, גם למען בריאות הציבור", נכתב במכתב של הפועל להתאחדות.

כתבות אחרונות
ימנים בטוויטר
Twitter feed is not available at the moment.
הבהרה בעניין זכויות יוצרים

אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים.
השימוש ביצירות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר נעשה לפי סעיף 27א ל"חוק זכויות יוצרים"
אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו, יש לפנות אלינו באמצעות הדוא"ל: ‏‪[email protected]‬‏

תגובות

✎ תגובה באתר

Subscribe
Notify of
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

✎ תגובה באמצעות פייסבוק