פוש משפטי: היועמ"ש מונע משר המשפטים למנות פרקליט חדש כרצונו

בעוד מספר שבועות יסיים פרקליט המדינה, שי ניצן, את תפקידו ושר המשפטים כבר החל לפעול על מנת למצוא לו מחליף. אתמול (שני) הגיש השר אוחנה ליועמ"ש את רשימת האנשים עליהם הוא ממליץ לתפקיד על מנת לשמוע את חוות דעתו, אלא שבמקום זה הודיע היועמ"ש, אביחי מנדלבליט, לשר אוחנה כי הוא זה שיקבע מי יהיה היועמ"ש.

המועמדים שהציג השר אוחנה הם המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, עו"ד שלמה (מומי) למברגר, המשנה ליועמ"ש, רז ניזרי שהוא גם המועמד המועדף על השר אוחנה אך אתמול הודיע שהוא אינו מעוניין לכהן בתפקיד, המשנה לפרקליטת מחוז מרכז, עו"ד אורלי בן ארי גינזבורג, מנהל המחלקה הכלכלית בפרקליטת המדינה, עו"ד דן אלדד, וכן פרקליטת מחוז תל אביב, עו"ד אשרה גז-איזנשטיין. יש לציין כי כל המועמדים באים מתוך המערכת המשפטית, כפי שמחייב החוק במקרה זה.

על פי דיווח של אביעד גליקמן אתמול בחדשות 13, במידה ושר המשפטים אוחנה יקבע מועמד אחר שהוא לא המועמד של מנדלבליט, שלמה (מומי) למברגר, לתפקיד ממלא מקום פרקליט המדינה, היועמ"ש יקבע שיש מניעה משפטית למנות את המועמד של השר אוחנה. יוצא מדיווח זה שהיועמ"ש כופה על השר אוחנה את המועמד שהוא מעוניין בו, ולא נותן לשר הממונה לעשות את תפקידו. כמו כן, לא מן הנמנע כי סירובו של ניזרי נבע מאותה ההתנהלות הבעייתית של מנדבליט.

במקביל, נשמעות קריאות מצד פוליטקאים בכירים אשר קוראים לשר אוחנה שלא להקשיב ליועמ"ש, ולמנות את המועמד שהוא רואה לנכון כמתאים לתפקיד.

כתבות אחרונות
ימנים בטוויטר
Twitter feed is not available at the moment.
הבהרה בעניין זכויות יוצרים

אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים.
השימוש ביצירות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר נעשה לפי סעיף 27א ל"חוק זכויות יוצרים"
אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו, יש לפנות אלינו באמצעות הדוא"ל: ‏‪[email protected]‬‏

תגובות

✎ תגובה באתר

Subscribe
Notify of
1 תגובה
Oldest
Newest
Inline Feedbacks
View all comments
פרקליט המדינה שי ניצן סיים הלילה את תפקידו - ימנים
4 years ago

[…] כי מנדלבליט דרש למנות את המשנה לפרקליט המדינה, שלמה למברגר, לתפקיד הפרקליט […]

✎ תגובה באמצעות פייסבוק