כתב אישום נגד המחבל שרצח את יהודה גואטה הי"ד: קרא "אללה אכבר" וירה כדורים רבים

הכתב אישום נגד המחבל שרצח את יהודה גואטה הי"ד: קרא "אללה אכבר" וירה כדורים רבים. הוגש כתב אישום נגד המחבל שרצח את יהודה גואטה, הכולל אישומים בגין גרימת מוות בכוונה, 3 ניסיונות לגרימת מוות בכוונה, שימוש בנשק ללא היתר ושיבוש הליכי משפט

היום (חמישי) הוגש כתב אישום נגד מנתצר אחמד עלי שלבי, המחבל שרצח את יהודה גואטה בפיגוע הירי הקשה בצומת תפוח לפני כחודש וחצי. כתב האישום כלל סעיף גרימת מוות בכוונה, שלושה ניסיונות של גרימת מוות בכוונה, החזקה ושימוש בנשק ללא היתר ושיבוש הליכי משפט בעת שנמלט מכוחות הביטחון.

בכתב האישום פורט כיצד כחודש לפני הפיגוע החל שלבי לתכנן כיצד ירצח חיילים או אזרחים יהודים. שלבי ניסח צוואה, ועדכן את אשתו על קיומה. המחבל החליט כי צומת תפוח הוא המקום המתאים ביותר לביצוע הפיגוע, עקב הנוכחות הרבה של אזרחים וחיילים במקום. הנאשם התאמן באקדח שהיה ברשותו, ותכנן לבצע את הפיגוע ביום שישי ה30/04. היות וחש ברע דחה את ביצוע הפיגוע לשבת, ובהמשך ליום ראשון.

ע"פ כתב האישום, ביום ראשון, ה-02/05 בשעות אחר הצהריים מילא המחבל את מחסנית האקדח בכדורים חיים ולקח עימו עשרות כדורי תחמושת. שלבי הכניס לאקדח את המכסנית המלאה ודרך אותו כך שהיה מוכן לירי. הוא נכנס לרכב, והסתיר את האקדח על המושב הסמוך לנהג, כשהוא מכוסה בשטיח תפילה. בשעה 18:00 לערך הגיע המחבל אל צומת תפוח. הוא עצר את הרכב סמוך לתחנה, נטל את האקדח הדרוך, קרא בקול "אללה אכבר, ודרך חלון הרכב הפתוח ירה מספר רב של כדורים ממרחק קצר לעבר האזרחים. המחבל חדל מהירי רק לאחר שקנה האקדח התפוצץ, והאקדח הפסיק לפעול.

שלבי נפצע מירי שביצעו לעברו החיילים בצומת, אולם הצליח להימלט. במשך ארבעה ימים הסתתר שלבי בכפר עקרבה, שם עדכן את המסייעים לו בדבר הפיגוע שביצע. המחבל עבר מספר מקומות מסתור, ניסה לחטא את פצעיו ולשנות את חזותו על מנת להקשות על כוחות הביטחון לתפסו. בהמשך הגיע המחבל לאחד מחבריו, ששכנע אותו שאין ברירה אלא להסגירו לכוחות הביטחון. זמן קצר לאחר מכן נתפס שלבי על ידי כוחות הביטחון.

בפיגוע נפצעו תלמידי ישיבת איתמר יהודה גואטה הי"ד, בניה רץ ועמיחי חלה. גואטה נפצע באורח אנוש, עקב פגיעת אחד הכדורים בראשו. הוא נלחם על חייו במשך ארבע ימים עד שנפטר מפצעיו. פרץ נפצע באורח קשה, הורדם והונשם, ועבר ניתוח בעמוד השדרה. נכון לרגע זה פרץ עדיין מאושפז וסובל משיתוק מהצוואר ומטה. חלה נפצע באורח קל.

בכתב האישום הואשם המחבל בגרימת מוות בכוונה המקביל לאישום ברצח לאחר שגרם למותו של יהודה גואטה הי"ד בכוונה. כמו כן הואשם בשלושה ניסיונות לגרימת מוות בכוונה, בגין פציעתם של פרץ, חלה וניסיון פגיעה בשאר האזרחים והחיילים בצומת. המחבל הואשם גם בהחזקת נשק ושימוש בו שלא כדין ובשיבוש הליכי משפט בעת שנמלט מכוחות הביטחון.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את המשפחה מסר "הגיע הזמן לעשות צדק ולשפוט את המחבל למוות. גם דרישה זו הינה רק חלק קטן משנדרש כדי להילחם באותם טרוריסטים שמקדשים את המוות. במקביל למשפטו של המחבל יש לשפוט את כל הסייענים ונותני המקלט שסייעו לו להימלט מכוחות הביטחון, ולהטיל עליהם עונשים כבדים -על מנת לייבש את ביצת הטרור. בנוסף מוכרחים להגדיל את סל צעדי ההרתעה כנגד ביתו ומשפחתו של המחבל. הגיע הזמן שכל מחבל שפוגע בנו יידע שהוא ממיט אסון עליו ועל משפחתו".

כתבות אחרונות
ימנים בטוויטר
Twitter feed is not available at the moment.
הבהרה בעניין זכויות יוצרים

אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים.
השימוש ביצירות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר נעשה לפי סעיף 27א ל"חוק זכויות יוצרים"
אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו, יש לפנות אלינו באמצעות הדוא"ל: ‏‪[email protected]‬‏

תגובות

✎ תגובה באתר

Subscribe
Notify of
1 תגובה
Oldest
Newest
Inline Feedbacks
View all comments
משה לוי
2 years ago

למה רק גרימת מוות ולא רצח???
איזו הפקרות מוחלטת..

✎ תגובה באמצעות פייסבוק