חוננו: הפרת זכויות חמורה של ארבעת הנחקרים במרתפי השב"כ

היום (חמישי) יובאו לדיון ארבעת העצורים שנחקרים בימים האחרונים. בשעה 10:00 יחלו הדיונים בדינו של הבגיר, שנגדו עדיין קיים צו האוסר עליו לפגוש עורך דין.

בשעה 11:30 יחלו דיונים בעניינם של שלושה עצורים נוספים: שני בגירים שהיו מנועי מפגש עם עורך דין – פגשו אתמול עורכי דין לאחר ששה ימים בהם נאסר עליהם להיוועץ בעו"ד. השניים ספרו לעורכי הדין על הפרת זכויות ברוטאלית מצד חוקרי השב"כ. עורכי דינם צפויים להגיש היום תלונה נגד חוקרי השב"כ. כמו כן יתקיים דיון בעניינו של קטין שמצוי אף הוא במעצר במשך השבוע האחרון.

נזכיר כי השבוע האחרון מוחזקים במרתפי השב"כ שלושה עצורים צעירים עם חשדות לפגיעה ברכוש פלסטיני, מה שנקרא "תג מחיר". נגד שלושתם הוציא השב"כ צווים דרקוניים של איסור מפגש עם עורך דין. בדיוני הארכת מעצר שהתקיימו בעניינם ספרו שלושתם לשופטת כתבי-ריבלין, שלא בנוכחות עורך הדין, איך החוקרים מפרים את זכויותיהם ומתעללים בהם בצורות שונות: איזוק חזק מדי, כיפופי ידיים ומניעת שינה בשעות הלילה.

השופטת כתבי-ריבלין בבימ"ש בפ"ת הטיחה בהחלטותיה בגופי החקירה על הפרת הזכויות ואף סרבה להארכת המעצר שדרשה המשטרה כי בקשה לפקח לעתים תכופות על מצבם של העצורים נוכח מה שהיא זיהתה כהפרה שיטתית של זכויות האדם שלהם. עם המעצר הוציאה המשטרה צו איסור פרסום גורף שלא מאפשר לכלי התקשורת שעוכבים באדיקות אחרי הסיפור לפרסם כלום על עצם המעצר והפרת הזכויות שמתבררת בבית המשפט.

מקודם יותר השבוע (שלישי) התקיים בבית המשפט בפתח תקווה דיון בבקשת אתר וואלה ועיתון הארץ להסיר את צו איסור הפרסום. כבר בפתח הדיון אמרה השופטת כי נוכח הפרת הזכויות אליה נחשפה מן הראוי להתיר את הדברים לפרסום ולהשאיר על כנו את הצו רק במה שנוגע לפרטי החקירה שעלולים לשבש את החקירה. המשטרה כמובן התנגדה נחרצות ובקשה להשאיר את האיסור על כנו – שאף אחד לא יידע את מה שנחשף בבית המשפט.

במקביל לדיון בבית המשפט המחוזי בפתח תקווה, ערערה המשטרה לבית המשפט המחוזי מרכז על החלטתה של השופטת מיום שני שבו היט הטיחה במשטרה על ההתעללות בצעירים.  השופטת ריבלין ועורכי דין ותיקים אמרו שלא מכירים ערעור שכזה שכולו מכוון נגד קביעות עובדתיות. מטרת הערעור היא כמובן לנסות לצמצם את העלבון הציבורי שיספוג השב"כ עם פרסום הדברים הנוקבים של השופטת. הדיון יתקיים היום בצהריים יחד עם הדיון בערעור שהגישו סנגורי החשודים מארגון חוננו.

כתבות אחרונות
ימנים בטוויטר
Twitter feed is not available at the moment.
הבהרה בעניין זכויות יוצרים

אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים.
השימוש ביצירות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר נעשה לפי סעיף 27א ל"חוק זכויות יוצרים"
אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו, יש לפנות אלינו באמצעות הדוא"ל: ‏‪[email protected]‬‏

תגובות

✎ תגובה באתר

Subscribe
Notify of
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

✎ תגובה באמצעות פייסבוק