זעזוע בשומרון – בעת פינוי ישיבת חומש כוחות מג"ב הרסו ארון קודש

פרוכת ארון הקודש לאחר שהושחתה ע"י כוחות מג"ב. ארכיון. צילום: ישיבת חומש
כוחות מג"ב וצבא גדולים הרסו ארון קודש וספרי קודש במהלך פינוי הבוקר של ישיבת חומש • ראש מועצת שומרון יוסי דגן: "אירוע חריג, מבקש מצה"ל והמשטרה שהנושא שייבדק לעומק"

היום (שני) בשעות הבוקר הגיעו כוחות גדולים של צבא ומג"ב לפנות את תלמידי ישיבת חומש המתחדשת הפועלים מזה 13 שנים מתוך הישוב חומש שבצפון השומרון שנעקר בגירוש גוש קטיף.

במהלך הפינוי פעלו כוחות מג"ב באלימות, הרסו את ארון הקודש שבישיבה הרסו את האוהל שנבנה לשם מחסה מהגשם לתלמידי הישיבה והחרימו ציוד חשמלי.

זהו הפינוי השני תוך שבועיים. במהלך הפינוי שהתבצע לפני כשבוע פיזרו כוחות מגב חול באמצעות טרקטורים על הציוד האישי של 40 תלמידי הישיבה ובתוכו על ספרי הקודש של התלמידים.

 

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן מגורש משא-נור בעצמו הביע זעזוע מהדברים ואמר: "זהו אירוע חריג, מבקש שייבדק לעומק. אני פונה לדרגי הפיקוד גם בצהל וגם במשטרה לחקור את העניין. תלמידי ישיבת חומש הם אנשים יקרים, שלימוד התורה שלהם הוא מחאתם. היו הרבה פינויים בעבר ולצערי כנראה עוד יהיו עד שהישוב ייבנה מחדש, עם זאת אין כל סיבה וכל הסבר לתמונות כאלו. אני מצפה שהנושא ייבדק לעומק".

הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו הוציא מכתב חריף לשר הביטחון בני גנץ בעקבות פינוי הישיבה ובו כתב: "פגיעה חמורה וחילול ארון הקודש. תמונות של ארון קודש מחולל וספרי קודש מתגוללים על הרצפה הם מראות קשים שאינם ראויים למדינה יהודית, ואסור בשום אופן שמראות אלו יחזרו על עצמם".

הרב הראשי מוסיף במכתבו כי אינו נכנס לשיקולים שהנחו את הצבא בפינוי המקום, אך מתייחס רק לצורת הפינוי שגרמה לפגיעה קשה בתשמישי קדושה.

מהנהלת מהישיבה נמסר: הישיבה נמצאת במקום כבר קרוב ל 14 שנים ומובילה קו שאומר "אין ייאוש" לא ממצוות יישוב הארץ ולא מלימוד התורה. אנחנו נמשיך בכל תנאי ללמוד וללמד בחומש את אהבת הארץ והתורה מתוך שליחות. כיום, כשכולם יודעים שההתנתקות היתה אסון ופעילות הישיבה זוכה לתמיכה ציבורית רחבה, מי שפועל להריסת המקום, פועל בגלוי נגד האינטרס והרצון של עם ישראל. וכשנוגעים בנקודה העיקרית, אסור לנו להתייאש ואנחנו חייבים להמשיך ולאחוז בארץ".

כתבות אחרונות
ימנים בטוויטר
Twitter feed is not available at the moment.
הבהרה בעניין זכויות יוצרים

אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים.
השימוש ביצירות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר נעשה לפי סעיף 27א ל"חוק זכויות יוצרים"
אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו, יש לפנות אלינו באמצעות הדוא"ל: ‏‪[email protected]‬‏

תגובות

✎ תגובה באתר

Subscribe
Notify of
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

✎ תגובה באמצעות פייסבוק