הנערה בסיכון שברחה לפני חודש חזרה | ענת גופשטיין: "הגיע הזמן שהמדינה תיקח אחריות"

הנערה גלית זהרי עם ענת גופשטיין ועו"ד רוויה אוחנה, יועמ"שית ארגון להב"ה.
לאחר שנעדרה במשך למעלה מחודש תוך חשש לחייה: הנערה בת ה-17, גלית זהרי שבה למשפחתה • ענת גופשטיין: "הגיע הזמן לסגור את מעון מסילה"

הנערה בת ה-17 גלית זהרי, שנעדרה לפני כחודש תוך קיומו של חשש ממשי לחייה, שבה הבוקר (חמישי) לחיק משפחתה בכוחות עצמה, ללא עזרת המשטרה.

זהרי ברחה מהמעון לנערות חוסות 'מסילה' שבמושב אורה הסמוך לירושלים, זאת בשל יחס מכפיר ומזלזל שקיבלה בו. לאחר תקופה בה נעדרה, פנו בני משפחתה לארגון להב"ה, זאת בשל החשש שזהרי נמצאת עם ערבים באיזור יהודה ושומרון, לאור מקרים שאירעו בעבר, בהם נמצאה בכפרים פלסטינים באיו"ש.

בשבוע שעבר, ביקשה המשטרה את עזרת הציבור בחיפושים אחריה. הבוקר, כאמור, גלית החליטה לשוב למשפחתה, ויצרה קשר עם אביה. בתיאום עם ענת גופשטיין, ראש מערך הטיפול בארגון להב"ה, ורוויה אוחנה, יועמ"ש הארגון, נפגשו הארבעה בירושלים.

היועצת המשפטית של ארגון להב"ה, עו"ד רוויה אוחנה, תגיש היום בקשה למתן צו מבית המשפט, שיורה להוציא את גלית ממעון 'מסילה', בשל הטראומה הקשה שנגרמה לגלית כתוצאה מהשהות בו, וכאמור, מה שהביא לבריחתה ממנו ולהיעדרותה במשך זמן רב.

אביה של גלית, מסר לאחר שובה של ביתו: "אני מבקש להודות לארגון להב"ה שליווה אותנו במשך התקופה הקשה בה גלית נעדרה, ונעתרו לסייע ככל יכולתם במציאתה. אני שמח שגלית חזרה, ואני מקווה שמעתה והלאה חייה יהיו שמחים ומאושרים. כמו כן אני מבקש ודורש שיימצא עבור ביתי מקום המתאים לצרכיה".

ראש מערך הטיפול בארגון להב"ה, ענת גופשטיין, מסרה: "אני רוצה להודות לחבר הכנסת יוסי טייב מסיעת ש"ס שעשה מאמצים כבירים כדי לסייע בטיפול במקרה. הגיע הזמן שמדינת ישראל תיקח אחריות על נערות בסיכון, ותפסיק להפקיר אותן".

גופשטיין הוסיפה כי "גלית לא ברחה סתם ממעון 'מסילה'. זהו מעון שבמקום לשקם את חייהן של הבנות שמגיעות אליו, רק מדרדר אותן עוד יותר. למרות דו"ח חריף של מבקר המדינה בשנת 2019 שתיאר את ההתנהלות הקלוקלת והכושלת שלו, לא נעשה דבר, ומשרד הרווחה ישן בעמידה. אם אין כוונה לתקן את הליקויים במקום, הגיע הזמן לסגור אותו. אנו נעשה הכל כדי שגלית לא תחזור לגיהנום של מסילה ותעלה על דרך המלך בחייה".

כתבות אחרונות
ימנים בטוויטר
Twitter feed is not available at the moment.
הבהרה בעניין זכויות יוצרים

אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים.
השימוש ביצירות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר נעשה לפי סעיף 27א ל"חוק זכויות יוצרים"
אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו, יש לפנות אלינו באמצעות הדוא"ל: ‏‪[email protected]‬‏

תגובות

✎ תגובה באתר

Subscribe
Notify of
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

✎ תגובה באמצעות פייסבוק