במקום להפיק סרטוני יח"צ מגוחכים – הגיע הזמן לטפל באלימות המשטרתית • מאמר מערכת

במהלך השבוע האחרון הופצו סרטונים רבים בהם נראים שוטרים נטפלים לציבור החרדי ומעניקים דו"חות על אי עטיית מסיכה או על עטייה לא נכונה.

בין התיעודים נצפו מספר שוטרים מעניקים קנס בסך מאות שקלים לילדה חרדית בת 13 בעודה ממררת בבכי. זאת כאשר הילדה טוענת כי הורידה את המסיכה כדי לשתות מכוס הברד שלה. המקרה עצמו הכעיס רבים במגזר החרדי ובכלל, ויצר לחץ על המשטרה ובעצם חיזק את הטענה כי המשטרה נטפלת לציבור החרדי.

המשטרה, כמי שלעולם צודקת, לא התנצלה ואף ניצלה את ההזדמנות כדי להצטייר כקורבן, וטענה כי מדובר ב"פרסום שקרי ומעוות במסגרת קמפיין מגמתי המתנהל בימים אלו נגד המשטרה והשוטרים הפועלים למען בריאות הציבור". מהתגובה ההזויה הזו הופתע מי שאינו נתקל במשטרה כנראה מעולם, ומי שנתקל בה ואכן מכיר אותה מבין כי אכן מדובר במשטרה, וציפיותיו אבדו מזמן.

במשך שנים, באירועים בהם נתקלים פעילי ימין באלימות משטרתית, למרבה האירוניה הם נעצרים בגין תקיפת שוטרים. מבחינת המשטרה – אין אלימות משטרתית, יש שוטרים מותקפים. לעולם לא תכיר המשטרה בחסרונותיה. במקום, מפיקה המשטרה סרטוני יח"צ מגוחכים.

תקוותינו היא שביום מן הימים, תדע המשטרה להכיר בחסרונותיה ולתקן אותם, שלא יהיה כל צורך בסרטוני היח"צ המבוימים כדי לשדר שהמשטרה לא תוקפנית ואלימה, אלא שיאכפו את החוק בצורה חוקית, ואם אין צורך באלימות, שיתאפקו. אם אנחנו מתנחלים, חרדים או אתיופים, זו ממש לא סיבה טובה להתנהג כלפינו באלימות.

שבת שלום.

כתבות אחרונות
ימנים בטוויטר
Twitter feed is not available at the moment.
הבהרה בעניין זכויות יוצרים

אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים.
השימוש ביצירות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר נעשה לפי סעיף 27א ל"חוק זכויות יוצרים"
אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו, יש לפנות אלינו באמצעות הדוא"ל: ‏‪[email protected]‬‏

תגובות

✎ תגובה באתר

Subscribe
Notify of
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

✎ תגובה באמצעות פייסבוק