אנגליה: בוריס ג'ונסון הביס את ג'רמי קורבין בבחירות

המפלגה השמרנית בבריטניה, בראשותו של ראש הממשלה בוריס ג'ונסון, ניצחה הלילה ניצחון סחוף בבחירות שנערכו במדינה. בין היתר, גבר ג'ונסון בפער ניכר על פני קורבין שהיו מי שחששו מכך שיחבר לאחר שנשא נאומים אנטישמים נגד מדינת ישראל.

על פי תוצאות הבחירות, המפלגה השמרנית זכתה ב-363 מושבים ובכך הבטיחה שיהיה לה רוב בפרלמנט ללא צורך בקמת קואליציה עם מפלגות אחרות. לעוצמת זאת, מפלגת הלייבור בהובלתו של קורבין, זכתה ב202 מושבים בלבד. בעקבות כך הודיע קורבין שהוא לא יעמוד בראשות מפלגת הלייבור בבחירות הבאות.

בנאום הניצחון שלו אמר ג'ונסון כי כעת יהיה ניתן להשלים את תהליך הברקזיט והמדינה תעזוב את אירופה. לדבריו של ג'ונסון "עשינו את זה! עם המנדט הזה סוף סוף נוכל לבצע את הברקזיט. נעזוב את האיחוד האירופי ב-31 בינואר, בלי אם, בלי אבל, בלי אולי". ג'ונסון הודה למי שאינם מצביעים בדרך כלל לשמרנים אך החליטו להצביע להם הפעם. הוא הדגיש כי הוא מקבל את ההצבעה שלהם בענווה "ולעולם לא נתייחס לתמיכה שלכם כמובנת מאליה". את הצהרתו הקצרה חתם באמירה: "בואו נגמור עם הברקזיט. אבל קודם, בואו נגמור עם ארוחת הבוקר".

גם בישראל ברכו על זכייתו של ג'נסון על פניו של קורבין. ראש הממשלה בנימין נתניהו כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "ברכות לחברי בוריס ג'ונסון על ניצחונך ההיסטורי. זהו יום גדול לעם הבריטי ולידידות בינינו". שר החוץ ישראל כ"ץ התייחס גם הוא ואמר "זהו לא רק ניצחון פוליטי. זהו בראש ובראשונה ניצחון ערכי. מעולם לפני כן לא נוהלה בבריטניה מערכה פוליטית מעליה ריחפה האנטישמיות מעוררת הפלצות, כפי שקרה הפעם. והרבים שהצביעו נגדה הם אות של כבוד, שראוי להערכתנו, לערכים של בריטניה וגם להיסטוריה שלה. ראוי שהדבר ישמש כדוגמא ואבן דרך חשובה למאבק בשנאה".

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, הוסיף: "ברכות ידידי בוריס ג’ונסון! בשמי ובשם אזרחי ישראל אני מאחל לך הצלחה וברכה בהמשך דרכך כראש ממשלת בריטניה. אין לי ספק כי בהובלתך ימשיכו ויתחזקו היחסים החשובים בין המדינות וכי יחד נוכל לאתגרי התקופה בכל חזית".

כתבות אחרונות
ימנים בטוויטר
Twitter feed is not available at the moment.
הבהרה בעניין זכויות יוצרים

אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים.
השימוש ביצירות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר נעשה לפי סעיף 27א ל"חוק זכויות יוצרים"
אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו, יש לפנות אלינו באמצעות הדוא"ל: ‏‪[email protected]‬‏

תגובות

✎ תגובה באתר

Subscribe
Notify of
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

✎ תגובה באמצעות פייסבוק