עשרות אלפים השתתפו באירועי צמאה בבנייני האומה

אלפים הגיעו בימים האחרונים לבנייני האומה על מנת לציין את חג הגאולה של חב"ד, י"ט כסליו, שיתקיים אתמול (שלישי). במהלך הימים האלו התקיימו שורה של אירועים מיוחדים בתוך מתחם בנייני האומה. בין האירועים היו התוועדויות מיוחדות, יריד ספרים ענק, והמופעים המרכזיים עם ענקי המוזיקה היהודית והחסידית. סה"כ יתקיימו 12 מופעים לאורך השבוע ואליהם צפויים להגיע כ60 אלף איש.

חג הגאולה בחב"ד מציין את שחרורו של רבי שניאור זלמן מליאדי, מחבר ספר התניא ומייסד תנועת החסידות בחב"ד, ממעצר בכלא הרוסי ב-1798. אירוע זה נחשב לציון דרך משמעותי בהתפתחות והפצת תורת החסידות. יום זה מוגדר בחב"ד כראש השנה ללימוד החסידות ובו מתחיל מחזור חדש של לימוד התניא היומי.

האירועים התחילו כבר בראשיתו של השבוע, אז היה המתחם פתוח לנשים. הנשים שהגיעו למקום זכו לאותו המופע ולאותו יריד הספרים בדיוק כפי שמתקיים לגברים. כמו כן התקיימו סדנאות מיוחדות לנערות ועוד מגוון פעילויות שיתקיימו במקום. לאחר מכן האזור נסגר לנשים, והחלו האירועים לגברים כאשר הכל נעשה בהפרידה מלאה תוך שמירה על כך ששום צד לא יפגע מכך.

צפו בקטע מתוך מופע צמאה

httpss://www.youtube.com/watch?v=BUnQSPXESpI

האירוע עלה אתמול לכותרות בעקבות פרסום באתר הארץ לפיו צה"ל אפשר רק לחיילים להגיע ולא לחיילות. לדבריו של כתב הארץ, ברק רביד, "צה"ל הזמין חיילים גברים בלבד לאירוע שעורכת היום חסידות חב"ד בירושלים. באירוע ישתתף יהושע שפירא, שחתם על מסמך הקורא לסירוב פקודה וכינה את קהילת הלהט"ב "חולים שמשתלטים על המדינה".

אלא שבפועל הדיווח של רביד כלל לא היה נכון. החיילים הדתיים שרצו להגיע יצאו אתמול לאירוע שהוגדר כיום ישיבה אליו זכאים החיילים על פי חוק, בעוד לחיילות מתקיים אירוע דומה היום. החיילות הדתיות שיחפצו בכך ויגיעו להיום לבנייני האומה יקבלו שיעורים מפיהן של הרבנית ימימה מזרחי, הרבנית אורה רבקה וינרוט, וכן יוכלו להשתתף במופע ושיח עם אברהם פריד וישי ריבו.

ראש הממשלה בהתוועדות בכפר חב"ד

לא רק בבנייני האומה חגגו אתמול, אלא בכל רחבי הארץ ובבתי חב"ד בעולם, התקיימו חגיגות והתוועדויות לציון התאריך. אירוע גדול נוסף שהתרחש אמש התקיים בכפר חב"ד בו השתתפו אלפי חסידי חב"ד מכל רחבי הארץ. אורח הכבוד באירוע היה ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שאף נאם במקום.

בנאומו אמר נתניהו "אני רוצה להגיד לכם 'משיח 'חייב 'לבוא שימו לב לראשי התיבות שלי מח"ל. אנחנו מאמינים שנביא את בשורת הגאולה לעם ישראל. מאמינים שמימשנו את חזון הנביאים את העשור הטוב ביותר בתולדותיה".

כתבות אחרונות
ימנים בטוויטר
Twitter feed is not available at the moment.
הבהרה בעניין זכויות יוצרים

אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים.
השימוש ביצירות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר נעשה לפי סעיף 27א ל"חוק זכויות יוצרים"
אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו, יש לפנות אלינו באמצעות הדוא"ל: ‏‪[email protected]‬‏

תגובות

✎ תגובה באתר

Subscribe
Notify of
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

✎ תגובה באמצעות פייסבוק